Reisverhalen Nieuw-Zeeland

Laat je inspireren door andere reizigers

Verhalen van onze reizigers

Klanten als ambassadeurs. Zo kijkt opDroomreis.nu naar haar reizigers. Zorgen dat jij niet alleen super-enthousiast op reis gaat, maar óók vol prachtige ervaringen terugkeert, vinden we ontzettend belangrijk. Het persoonlijke (contact) staat bij ons centraal, en geen enkele reis of reiziger is hetzelfde. Laten we elkaar leren kennen en bel ons, of – nog leuker – kom langs op ons kantoor in Amersfoort.

Laat je hieronder inspireren door verhalen van onze reizigers. Die we hier tevens héél hartelijk willen danken voor het delen van hun geweldige ervaringen! REISVOORSTEL ANVRAG

Abel Tasman NP, review reis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Glenorchy paardijden, review reis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu

Een reis naar Nieuw Zeeland was al een tijd een droom van ons. Omdat we het met ons zoontje van vier graag goed geregeld wilde hebben besloten we de hele reis van te voren te plannen, maar waar te beginnen??? Daar kwam Judith in beeld. We gaven haar de ingrediënten en zij toverde ze om tot een prachtige reis! Het was zo fijn om alles goed geregeld te hebben en relaxt op reis te kunnen. Het was echt een reis afgestemd op ons, geen dertien in een dozijn, maar een unieke ervaring. Het voordeel hiervan was ook dat we niet bleven hangen op één mooie plek maar door gingen naar het volgende pareltje, want Nieuw Zeeland is rijk aan prachtige plekken. Ieder mooi op z’n eigen manier. We zijn zeker verliefd geworden op het prachtige Zuidereiland, waarvan de schoonheid niet te vangen is in woorden of beelden en hebben genoten van het Noordereiland. Ook voor ons zoontje was er genoeg te zien en te beleven. Judith had voor ons een aantal uitstapjes geregeld die fantastisch waren voor het hele gezin.

Al met al een ervaring om nooit te vergeten!

Het heeft voor ons zeker meerwaarde gehad om een reis op maat te laten samenstellen door de ervaringsdeskundige die Judith is!

Véronique, Jac & David, Nieuw-Zeeland 2023

Bay of Islands, R Tucker Thompson, review reis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Kepler Track, review reis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Kepler Track, Luxmore Hut, review reis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Wilson Trip Abel Tasman NP, review reis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu

Mijn Droomreis.

Kort na mijn pensionering wilde ik graag invulling geven aan mijn droomreis. Een wens die ik al decennialang had en nu voorbereid en uitgevoerd moest worden.

Ik kwam in contact met Judith van opDroomreis.nu die me na een aantal gesprekken een voorstel van een autorondreis in Nieuw Zeeland heeft gedaan. Een reis van in totaal 4 weken. Als afsluiting van mijn trip ben ik daarna nog een kleine week in Sydney geweest. Mijn reis heeft plaatsgevonden in de periode van 16 februari tot 24 maart 2023. Het is een droomreis geworden!

In de 4 weken in NZ heb ik ontzettend veel gezien en beleefd. Met verschillende huurauto’s kon ik me makkelijk zowel op het Noorder – als op het Zuidereiland tussen mijn verschillende verblijven verplaatsen. De wat grotere afstanden werden met een binnenlandse vlucht overbrugd. De verblijfsadressen, de vluchten, de auto’s en de excursies waren allemaal vastgelegd door Judith. Daarbij had ik het geluk dat het weer ook fantastisch was.

Terugkijkend op de reis heb ik louter hoogtepunten beleefd. Mede door de excursies die ik graag wilde volgen en die door Judith allemaal perfect waren geregeld.

De duikexcursie in de Bay of Islands, 3 dagen verschillende track wandelingen in Te Anau in prachtige natuurgebieden, de nacht bootexcursie in de Doubtful Sound, de fietstrack in Clyde, de Wilson wandeldriedaagse in het Abel Tasmanpark en de schitterende meerdaagse wandeltocht over een gedeelte van de Queen Charlotte Track in het Noordoosten van het Zuidereiland. Het was een aaneenschakeling van hoogtepunten. Ook het op een dag meevaren op een tallship, het spotten van walvissen in een vliegtuig en bekijken van Christchurch na de aardbeving van 2012 waren leuk, leerzaam en waardevol.

In Sydney heb ik de Harbour Bridge Climb-tour gedaan. Wat een belevenis. Een aanrader voor wie Sydney ook bezoekt. Wat een schitterende (schone) stad is dit.

Van tevoren heb je een beeld en een bepaalde verwachting hoe het allemaal kan gaan verlopen. De gehele reis qua voorbereiding, uitvoering en beleving had niet beter kunnen verlopen. De opstelling, houding en professionalisme van Judith heeft enorm bijgedragen aan mijn droomreis. Ik bedank haar hier ontzettend voor!

Al met al een ervaring om nooit te vergeten!

Bauke, Nieuw-Zeeland & Australië 2023

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Central Otago - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Abel Tasman NP - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Mount Cook NP, Hooker Valley Track - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Franz Josef, helihike - opDroomreis.nu

Via internet bij opDroomreis.nu terecht gekomen en het voelde gelijk goed bij het eerste gesprek met Judith. Ze wist veel over het land te vertellen, door de ervaring die ze zelf heeft over Nieuw Zeeland. Onze wensen kenbaar gemaakt aan Judith hoe we het graag zouden willen, en de reis was een feit. Helaas kwam Corona om de hoek kijken en kon de reis niet doorgaan.

13 Februari 2023 t/m 25 Maart 2023: Nieuw Zeeland en de Cook Eilanden

Twee jaar later hebben we weer contact gezocht met Judith en het plan opgepakt voor onze reis met wat aanpassingen erbij.

Door het slechte weer konden wij niet landen in Auckland en keerde het vliegtuig noodgedwongen om naar Singapore [vanwege cycloon Gabriëlle], waar we goed opgevangen werden en onder gebracht werden in een hotel. Volgende dag ging de vlucht gelukkig door en zouden we daarna door vliegen naar Christchurch, maar die vlucht was al volgeboekt en werd een dag later. Judith gebeld die zelf in Australië zat voor haar werk van wat moeten we nu, geen hotel, auto in Christchurch wordt later opgehaald en we gaan later aan onze route beginnen. Zo kalm als Judith is van don’t worry ging ze voor ons alles regelen en heeft ze ervoor gezorgd dat alles weer goed kwam en dat we de route met een kleine wijziging weer op konden pakken. Zelfs daar in Australië kon je op Judith rekenen.

We zijn op het Zuidereiland begonnen met de route, en met de ferry naar het Noordereiland gegaan en de route daar verder voortgezet. Wat een schitterend land met z’n vele bezienswaardigheden, er is zoveel te doen denk aan prachtige wandelingen, gletsjer wandeling wat een enorme ervaring is, met de kano op pad, Maori cultuur bezoeken, geisers bekijken, etc., etc.

Na onze rondreis door Nieuw Zeeland nog heerlijk 5 dagen op de Cook Eilanden geweest om alle indrukken rustig op ons in te laten werken. Op een echt bounty-eiland, zeker ook een aanrader.

Judith je heeft voor ons een onvergetelijke reis in elkaar gedraaid we zijn je dankbaar voor alles, en zullen je zeker bij anderen aanbevelen.

Cees en Lilian, Nieuw-Zeeland 2023

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Dunedin, Larnach Castle, Camp Estate - opDroomreis.nu

We zijn met de auto rondgetrokken in 6,5 week en we hebben zowel het Noorder- als het Zuidereiland rond gegaan. We zijn begonnen op Great Barrier Island waar we een hele bijzondere dark sky experience hebben meegemaakt. Het was zo indrukwekkend dat ik nog nooit zoveel sterren heb gezien in mijn leven.

Wat ook heel indrukwekkend was, waren de overnachtingen in een glazen pod, Doubtful Sound cruise (dolfijnen)en op Larnach Camp Estate (achterkant met uitzicht). Ook de Siberia Wilderness Adventure (gletsjermeer) was zeer indrukwekkend. Tevens waren de glimwormen bij Lake Moeraki heel gaaf om te zien.

Verder hebben we geen slechte ervaringen met de hotels, pods of b&b’s waar we hebben geslapen. We zijn heel tevreden met de reis en de afhandeling van de lokale partner toen bepaalde hotels niet bereikt konden worden doordat de wegen nog niet hersteld waren na de cycloon. We geven onze reis een dikke 10!

Wouter en Margit, Nieuw-Zeeland 2023

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Cape Kidnappers, Jan van Gent kolonie - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - uitzicht accommodatie, opDroomreis.nu

In november en december 2022 maakten we een prachtige rondrit door NZ. We hadden tevoren met Judith diverse opties doorgenomen en ze was steeds bereid onderdelen aan te passen of met nieuwe ideeën te komen, waardoor het een echte droomreis is geworden. Eerst het Noordeiland met de schitterende Oostkust waar een van onze leukste ervaringen de halve dag tour was met Gannet Safaries bij Gisborne. Een must voor wie in de buurt is tussen juli en december. Het is de broedperiode van de Jan van Genten, je komt heel dichtbij deze prachtige vogels en de gids rijdt je in een klein busje door privé land en vertelt alles over de conserveringsproblemen in dit gebied en de strijd die NZ nu voert met niet inheemse soorten als de opossum. Kleinschalig en bijzonder. Judith heeft ons ondergebracht in een heel aantal leuke cottages en wie kans heeft in een PurePod te logeren, zoals wij bij Kaikoura deden moet dat zeker doen. Alleen in de natuur in een glazen huisje, ongelofelijk bijzonder.

Het Zuidereiland heeft alles dat het Noordereiland heeft maar nog net iets grootser. De Marlborough Sound, Mount Cook, en misschien onze meest bijzondere ervaring de Doubtful Sounds cruise. Een topervaring. Zoveel mooie wegen gereden dat we de tel kwijt zijn maar Arthurs Pass staat wel in de top 10. We vonden de aandacht van Judith als we met vragen kwamen, kleine en grote, heel prettig. Alles was perfect geregeld en we voelden ons volledig ‘ontzorgd’. We zullen zeker in de toekomst weer een beroep op haar doen.

Edwin en Claartje, Nieuw-Zeeland 2022

Review rondreis Nieuw-Zeeland met baby - Mt Cook NP - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland met baby - Mt Cook - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland met baby - Bay of Islands - opDroomreis.nu

Al lang stond Nieuw-Zeeland op ons verlanglijstje als de ultieme reis. Toen we vrij onverwachts (vanwege de nieuwe ouderschapsregeling) negen weken vrij konden nemen met onze dochter van tien maanden, hebben we snel geschakeld en gezocht naar mogelijkheden om die droom te realiseren. Dit plannen bleek lastiger dan verwacht. Het was kort dag, de coronamaatregelen waren net voorbij en het was nog vroeg in het seizoen waardoor nog veel locaties niet helemaal klaar waren voor toerisme. Gelukkig kwamen we vijf weken voor de gewenste vertrekdatum www.opdroomreis.nu tegen. Precies wat we nodig hadden; droom (check) reis (check) nu (check, check, check).

In tegenstelling tot de grote bekende online reisbureaus, had Judith Maas wel vertrouwen in de mogelijkheden. Ze nam heel snel contact met ons op om onze wensen in kaart te brengen en ging keihard aan de slag om samen met haar Nieuw-Zeelandse partners een voorstel te doen. In verband met het tijdverschil, deed ze dit in de avonduren. Zo konden we snel schakelen, en dat deden we ook! Binnen een week was onze reis van zeven weken (in september en oktober 2022) rond, super spannend! Dus we pakten ons boeltje bij elkaar (zeg maar rustig boel, met z’n kleine meid) en hoppa naar Schiphol.

Helaas ging het op Schiphol niet zonder slag of stoot, door een fout in het systeem met onze tickets. Hoewel het niet Judith’s fout was, was ze wel bereikbaar en behulpzaam (en dat op zaterdagochtend in de vroege uurtjes). Samen met de supervisor van Singapore Airlines zocht ze naar een oplossing en konden we gelukkig onze reis vervolgen. Eenmaal in NZ hebben we genoten van de bijzondere accommodaties die ze voor ons heeft samengesteld. Ook de afstanden van plek naar plek waren goed te doen met onze (luxe!) huurauto. Na een dag of twee á drie, gingen we weer naar een nieuw plekje. Hierdoor voelde het alsof we iedere keer weer opnieuw op vakantie gingen. Echt hartstikke leuk! Judith (en ook haar partners) hebben ons ook tijdens de reis ontzettend goed geholpen en geïnformeerd. We zijn heel erg blij met de manier hoe ze onze droom in vervulling heeft laten gaan. Nieuw-Zeeland is een prachtig land met ontzettend veel diversiteit. Het is een reis om nooit te vergeten, waardoor we nu al enthousiast zijn geworden om een volgende reis via Judith te boeken! Maybe Canada? 🙂

Vicky, Maurice & Livy Mae, Nieuw-Zeeland 2022

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Kepler Track - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Routeburn Track - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Strand - opDroomreis.nu

Al ruim 20 jaar wilde ik naar Nieuw-Zeeland, maar een groepsreis is niet mijn ding en zelf een route plannen vond ik lastig. Er is zoveel dat ik wilde zien, maar helaas had ik geen maanden vrij om allebei de eilanden volledig te kunnen ontdekken. Dus welke keuzes maak je dan… Gelukkig was daar Judith die me daar enorm mee geholpen heeft. Haar aanpak om samen op de landkaart alle plekken waarvan zij denkt dat die passen bij wat je zoekt langs te lopen is top! Ze heeft precies begrepen waar ik naar op zoek was en samen hebben we inderdaad mijn droomreis samengesteld. Een belangrijk deel daarvan waren ook zeker de accommodaties die Judith aanbiedt, Ecoscapes, Purepods, villa’s aan zee, ik had ze zelf nooit gevonden maar wat hebben ze de ervaring verrijkt! Een persoonlijke favoriet is toch wel Beresford Heights; een fantastisch huisje op een prachtige locatie, zeer zeker de moeite waard.

Maar ook de activiteiten die ik allemaal heb ondernomen hebben mijn rondreis extra leuk en avontuurlijk gemaakt en zijn zeker aanraders. De hikes, het abseilen, per paard rivieren oversteken en kajakken tussen de zeeleeuwen; allemaal hele bijzondere ervaringen die ik nooit zal vergeten.

Ik heb 4 weken in Nieuw-Zeeland rondgereisd en heb een klein deel van het Noordeiland en een wat groter deel van het Zuidereiland mogen ontdekken. Dat is ook al een groot pluspunt van Nieuw-Zeeland; daar kun je prima en veilig in je eentje rondreizen. Zeker ook omdat alles zo goed georganiseerd is door Judith, denk aan routebeschrijvingen en een handleiding met wetenswaardigheden en tips over rondreizen in Nieuw-Zeeland. De ondersteuning van The Greenspot ter plekke geeft ook een heel comfortabel gevoel. Áls er zich dan wat voordoet hoef je dat niet alleen af te handelen en dat is een hele geruststelling.

Op de onvermijdelijke vraag wat ik nu het mooiste vond, of het leukste was dat ik heb gedaan kan ik geen antwoord geven. Alles wat ik heb gezien en gedaan was mooi. Allemaal anders, maar allemaal even indrukwekkend, een aaneenschakeling van hoogtepunten. Nieuw-Zeeland heeft zo’n afwisselend landschap. Als je op zoek bent naar prachtige, ruige en uitgestrekte stranden, grotten, hoge en ruige bergen of een wat vriendelijker groen heuvellandschap; Nieuw-Zeeland heeft het allemaal. En dat is wat het voor mij dé favoriete reisbestemming maakt. Ik ga er niet weer 20 jaar mee wachten om er nog eens naar toe te gaan. En als het zover is ga ik zeker weer met Judith om de landkaart zitten om de volgende droomreis te plannen!

Tamara, Nieuw-Zeeland 2022

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Russel - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Russel staring - opDroomreis.nu

Uit het raam starend naar de mist op deze grijze donderdagochtend, mijmer ik over prachtige natuurgebieden en zonovergoten stranden in Nieuw-Zeeland! Wat had Judith het mooi uitgedacht en wat had ze een prachtige reis voor ons uitgestippeld.

Maar laat ik bij het begin beginnen….

November 2019: rondstruinend op internet op zoek naar een mooie start voor ons pensioen (november 2020) stuit ik op allerlei organisaties, die individuele reizen naar Nieuw-Zeeland organiseren. Van groot tot klein, van standaardreis tot maatwerk. Ik schrijf een paar reisbureaus aan… sommige reageren met een standaard antwoord, een ander met de opmerking dat ik veel te vroeg ben, maar het antwoord van opDroomreis.nu is meteen zó persoonlijk en vriendelijk, dat we onmiddellijk een klik voelen. Welnu… dat zal twee moeilijke jaren ook zo blijven.

Ongeveer een week na het eerste contact bepalen Judith en wij samen globaal de reis… Wij bezoeken eerst het Zuidereiland om daarna met een vlucht naar het Noordereiland te gaan. Op advies van Judith laten we Fiji achterwege en ruilen dat in voor stranden op het Noordereiland! Na nog een week krijgen we van Judith een voorstel voor een prachtige reis met voor iedere stop twee mogelijkheden… een basic accommodatie en een wat luxere…. en kies maar uit. Ook de excursies, die op ons wensenlijstje staan zijn al in de reis opgenomen….Uit het voorstel blijkt dat Judith héél goed naar onze wensen heeft geluisterd en grandioos geslaagd is in haar opzet het ons naar de zin te maken!

Kortom… na drie weken bellen en mailen is onze reis in kannen en kruiken. Het grote voorgenieten kan beginnen… De mails en belletjes blijven over en weer gaan, want dan moet dit weer aangepast en dan vragen wij dat weer. Steeds komt Judith onvermoeibaar met een oplossing.

En dan… dan wordt het maart 2020…

De wereld raakt in de ban van corona en wij ontvangen dan ook snel een mail van Judith dat zij de ontwikkelingen op de voet volgt en ons op de hoogte houdt. Al ras wordt dan duidelijk dat wij de reis naar november 2021 moeten verplaatsen. Judith houdt ons wekelijks op de hoogte, want veel accommodaties moeten aangepast worden of vervangen. Tot april 2021 hopen wij nog op een ‘doorstart’ van onze vakantie, maar in juli 2021 blijkt dat ook in 2021 de grenzen totaal gesloten blijven…. Met pijn in ons hart moeten we besluiten de hele reis te annuleren….

En dan komt de grote verrassing… Judith wil van geen afkoopsom weten en annuleert volkomen kosteloos de hele reis…. al het werk voor niks….Het is om te huilen, maar wat een sympathiek en groots gebaar.

Judith… dank voor al je werk en …. mochten we ooit weer op reis mogen, we komen zéker bij jou winkelen!

Ben & Trudie, Nieuw-Zeeland 2021

Makarora, Siberia Experience - rondreis Nieuw-Zeeland, opDroomreis.nu

Hierbij onze beloofde review. 100% gemeend en allemaal aan je geweldige service te danken! We gaan voor je duimen dat je snel weer mensen net zo blij kunt maken met mooie reizen, net zoals je dat voor ons hebt gedaan.

Vanaf het eerste moment dat we Judith aan de telefoon hadden om wat informatie op te vragen over Nieuw Zeeland hadden we er een heel goed gevoel bij. Vol passie en enthousiasme vertelde ze ons over de mooiste plekjes van Nieuw Zeeland en wat ze allemaal voor ons kon betekenen om onze droomreis waar te maken.

Ze maakte een voorstel waarbij we gelijk zoiets hadden van ‘Wauw, tof!’ Er zaten ook dingen in die we anders nooit hadden gedaan. Bijvoorbeeld een 2-daagse kajaktocht door de Doubtful Sounds, een heli-hike en onze laatste dagen in een PurePod. We hebben nog een paar kleine dingen aangepast in de route wat beter uit kwam qua reizen en toen definitief onze reis vastgezet.

We reizen veel en regelen normaal eigenlijk alles zelf, maar wat was dit heerlijk om bijna 4,5 week onbezorgd op reis te gaan en zo te genieten van de mooie dingen die Judith voor ons had geregeld! Door haar kennis van Nieuw Zeeland weten we zeker dat we alle mooie plekjes in het land gezien hebben wat in onze tijd haalbaar was voor een fijn reistempo.

Daarnaast was alles van A tot Z geregeld: van de super uitgebreide mail vooraf om ons goed voor te bereiden (ook i.v.m. de onrustige situatie in Hong Kong door de protesten en onze aankomst op 1e Kerstdag in Auckland) tot en met onze thuiskomst om te vragen hoe we het hebben gehad.

Judith, super bedankt voor alles en het regelen van onze geweldige droomreis! We hebben je al bij velen aanbevolen en zullen dat zeker blijven doen.

Hilde & Diederik, Nieuw-Zeeland 2020

Makarora, Siberia Experience vlucht - rondreis Nieuw-Zeeland, opDroomreis.nu

Nadat we besloten hadden om naar Nieuw Zeeland te gaan, hebben we bij verschillende reisaanbieders offertes opgevraagd. Judith was de enige die met een mooi concreet plan kwam. De anderen boden alleen vluchten en een camper. Judith maakte een mooi voorstel voor een programma met verschillende excursies. We zijn ontzettend blij dat we voor opDroomreis.nu gekozen hebben.

Het voelde meteen goed en het was fijn om een richting te krijgen wat betreft de hoeveelheid aan informatie en mogelijkheden die je overal kunt vinden voor reizen in Nieuw Zeeland. Judith heeft absoluut goede kennis en ervaring over het reizen in Nieuw Zeeland en stemde het voorstel goed af met wat wij wilden en wat bij ons past.

We hebben 4 weken een camper gehuurd op het Zuidereiland en hebben een geweldig mooie reis gehad. We hebben genoten van de vrijheid, de natuur, de vriendelijkheid van de mensen, de geluiden (vooral heel veel vogels en ook de baby-zeehonden), de vele wandelmogelijkheden, de zon en de ontspanning.

De helikoptervlucht met wandeling en jetboat was een geweldige ervaring.

We hebben de reis ingevuld zoals die bij ons past en dankzij het goede voorstel van Judith hebben wij het optimale uit onze reis kunnen halen.

P & C, Nieuw-Zeeland 2020

Al sinds een lange tijd wilde we een reis maken naar NZ. 3 van onze kinderen waren in NZ op vakantie geweest dus we hadden al veel over NZ gehoord. Een jaar geleden ben ik begonnen met de voorbereiding. Eerst wilde ik alles zelf regelen maar op een gegeven moment ben ik op de website van Judith terecht gekomen en dat beviel ons wel. Alleen, ik was toch we een beetje bang: wij wonen in Israël en opDroomreis.nu in Nederland. Je hoort tegenwoordig van die vreemde verhalen over websites maar ik heb toch het risico genomen en contact opgenomen met Judith.

Vanaf het eerste gesprek voelde ik dat ik op het juiste adres terecht was gekomen. Na een paar mails en wat gesprekken hebben we een reis van 3 maanden geboekt eerst naar het Noordereiland daarna voor 9 dagen naar Fiji en vandaar naar het Zuidereiland. Alles was geboekt: accommodaties, excursies en een huurauto. Vanaf de eerste tot de laatste dag is er niets verkeerd gegaan alles was tot in de puntjes geregeld in een woord geweldig.

Judith je hebt voor ons een droomreis gemaakt, ga zo door.

Alsnog bedankt en tot de volgende reis.

Hans & Smadar, Nieuw-Zeeland en Fiji 2019

Bij trouwen hoort natuurlijk een heerlijke huwelijksreis. We waren er al snel uit dat we naar Nieuw-Zeeland wilde. Hoe en waar dan precies wisten we eigenlijk nog niet. Zo zijn we bij opDroomreis.nu uitgekomen. Judith heeft ons vanaf het eerste contact perfect geholpen en voorbereid op een geweldige vakantie. Erg attent was het pakketje met informatie over wandel- en fietsroutes en campingplaatsen.

We zijn het avontuur begonnen in Christchurch. Om even bij te komen verbleven we daar in de Eco-villa, een heerlijke plek om te overnachten, baden en eten. In de stad zijn de tuinen en het gratis Canterbury museum echte aanraders. Vervolgens hebben we onze camper opgehaald en zijn we naar het (eerste van de 3) hoogtepunt van onze reis gegaan. De PurePod bij de Banks Peninsula. Dit is een glazen huisje in de wei met schapen, en lammetjes. Beter kan je echt niet wakker worden.

De reis duurde 5 weken dus ik sla een aantal super mooie locaties en attracties over. Maar wees gerust, ook de tussenliggende locaties zoals Lake Tekapo, Mt Cook en Queenstown zijn prachtig.

Het 2e hoogtepunt was bij Te Anau. Dit is een heerlijk dorpje aan het meer. We verbleven daar op de Get Away camping. Daar zijn buiten verschillende hot-tubs (deze zijn echt heel warm). Wij hadden deze geboekt voor 8 uur ’s avonds. Zo konden we onder het genot van een drankje, vanuit de hot-tub van de sterrenhemel genieten.

Het 3e ‘hoogte’punt waren de caves bij Waitomo. Het abseilen is prachtig (als je naar beneden durft te kijken) en het verkennen van de groten is geweldig. De gids kon ons alles wijsmaken maar had duidelijk verstand van de historie, natuur en veiligheid bij deze excursie.

1 review is eigenlijk te weinig omdat we zo veel gedaan en gezien hebben. Er blijft ook nog genoeg te ontdekken. Het komt er op neer; Nieuw-Zeeland is prachtig en Judith kan je perfect helpen om de juiste manier te vinden om hier op avontuur te gaan. 100% geslaagd als huwelijksreis.

Dennis & Esther, Nieuw-Zeeland 2019

WoW, WoW, WoW, wat een droomreis!

Door familieomstandigheden zag het er naar uit, dat wij helemaal niet zouden kunnen vertrekken. Maar mede dankzij de uitstekende adviezen van Judith, hebben wij toch 4 fantastische weken mogen verblijven op het Zuidereiland.

Het is onmogelijk om deze prachtige reis in z’n geheel te beschrijven. Iedere dag was een hoogtepunt. Hier onder toch een aantal dingen die je niet mag missen, zonder de andere plekken te kort te doen:

• Larnach Lodge, prachtig kasteel

• Doubtful Sound, natuur en stilte

• Kinloch, EcoScapes, wat een uitzicht

• Mt. Cook lodge, Mount Cook

• Furneux Lodge

• Manakau PurePod, een echte aanrader.

Een volledige omschrijving is ook niet nodig. Je kunt met een gerust hart uitgaan van de adviezen van Judith (wat een vakvrouw!)

Judith, nogmaals dank en als wij het Noordereiland gaan bezoeken, doen wij dit zeker via opDroomreis.nu

Truus & Gerrit, Nieuw-Zeeland 2019

Overweldigend mooi

Nieuw-Zeeland stond al lange tijd op onze bucketlist, maar iedere keer stelden we het uit. Eind vorig jaar hebben we dan toch de knoop doorgehakt. We zijn op zoek gegaan naar websites die mooie rondreizen in Nieuw-Zeeland aanbieden. We hadden bedacht met een camper rond te reizen en ter afsluiting nog een paar dagen naar Fiji te gaan.

Uiteindelijk kwamen we bij Judith terecht. Zij overtuigde ons om met een huurauto langs mooie accommodaties op speciale plekjes te reizen. Verder adviseerde ze ons slechts een van de twee eilanden te bezoeken en hiervoor ruim de tijd te nemen.

Haar advies hebben we ter harte genomen en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Er waren niet slechts één maar wel tientallen hoogtepunten. Mount Cook, Doubtful Sound, vogels, zeehonden, dolfijnen, pinguïns. We hebben volop genoten van de prachtige natuur, de mooie accommodaties en de lieve mensen.

Tot slot willen wij Judith extra bedanken voor alle service, aandacht en extra hulp (ook buiten kantooruren).

Claudia & Wil, Nieuw-Zeeland 2019

Westcoast, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Zeeleeuw, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Siberia Valley, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu

Nieuw-Zeeland…….dit land staat al een tijdje op ons lijstje met landen die we graag willen bezoeken, maar elk jaar hebben we weer een reden om het nog even voor ons uit te schuiven. Tot half 2018, dan nemen we het besluit om het niet meer uit te stellen maar gewoon te gaan. In oktober 2018 gaan we naar de Verre Reizen Beurs in Den Haag met een wensenlijstje en benieuwd wat de reisorganisaties te bieden hebben. Daar ontmoetten we Judith Maas van opDroomreis.nu. Na een leuk gesprek hebben we het idee dat ze begrijpt wat we zoeken als we op vakantie gaan. Voor Antoon mag het zeer basic zijn terwijl Cynthia graag iets meer luxe heeft. Dat we graag sportief bezig zijn, we wat leuke excursies willen doen, een Great Walk willen lopen, flexibel willen zijn in ons reisschema en een (beperkt) budget hebben. Judith gaat voor ons aan de slag en komt met een reisplan waar alles in zit. We gaan reizen met een “ Spaceship” zodat ons reisschema niet bij voorbaat al helemaal vast ligt en wisselen dit af met leuke accommodaties. De Great Walk in het Abel Tasman National Park wordt geboekt en ook staan er leuke excursies in ons reisplan.

Op 01 november 2019 is het zover en vertrekken we naar de andere kant van de wereld waar we 4 fantastische weken hebben. Elke keer als we een paar nachten in de auto hebben geslapen komen we weer bij een leuke accommodatie waar we even kunnen genieten van wat luxe en ruimte.

Via een overnight cruise in Doubtful Sound gaan we met diverse tussenstops richting het noorden voor onze wandeling in het Abel Tasman National Park. De wandeling gaat door het park en geeft steeds mooie doorkijkjes naar de kust. Ook de stranden zorgen voor een echt vakantiegevoel door het mooie blauwe water en de echte gele stranden. In de loop van de middagen arriveren we in de geboekte DOC hutten waar we met onze medewandelaars nog even napraten over de route van die dag. Na 4 dagen gewandeld te hebben vertrekken we naar Marlborough Sounds waar we overnachten in Hopewell Lodge. Een heerlijke plek om te relaxen en waar je bij eb oesters kan rapen voor een heerlijke lunch. Dan door naar Kaikoura om per helikopter de walvissen te bekijken en nog een dagje te relaxen in de Purepod. Om vanaf daar het laatste stukje naar Christchurch af te leggen.

4 weken Nieuw Zeeland…….. We zijn een hoop mooie herinneringen rijker!

We kunnen niet anders zeggen dan dat alles perfect geregeld is door Judith. Het contact voorafgaand aan de reis was zeer prettig. En ook het telefonische contact toen we weer thuis waren hebben we als zeer prettig ervaren.

Dit was zeker niet de laatste keer dat we met opDroomreis.nu op vakantie zijn geweest.

Antoon en Cynthia, Nieuw-Zeeland 2019

Kinloch, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Golden Bay, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu
Doubtful Sound, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu

We zijn nu een paar weken thuis na een maand Nieuw Zeeland. De beelden van de prachtige plekken die we gezien hebben, komen steeds weer in onze hoofden langs. Familie en vrienden zijn geraakt door onze verhalen en prachtige foto’s. We waren van plan onze reis zelf te organiseren. Ineke was 16 jaar geleden in NZ geweest en had de ervaring dat dat zeker kon.

Judith is een ex collega van Clarien. Ze is haar droom gevolgd en is een reisbureau gestart en we dachten, laten we eens luisteren wat zij van ons plan vindt. We wilden op reis in december/januari, in het hoogseizoen. Het vinden van accommodatie was volgens Judith niet altijd zo gemakkelijk in deze periode en ze gaf prachtige alternatieve ideeën. We vroegen haar een offerte te maken. Na wat heen er weer bellen en mailen lag er een prachtig ontwerp voor onze droomreis!

Christchurch: wat een veerkrachtige en creatieve stad! Bijkomen op Akaroa Peninsula en dolfijnen spotten, op naar Mount Cook, die we helaas niet zagen door de laaghangende bewolking, maar de weg er naar toe was indrukwekkend, langs het blauwe Lake Tekapo. Zonder uitzicht op de berg maakten we de wandeling naar de Hooker Glacier, desondanks de moeite waard, al is het maar om de andere begroeiing te beleven.

Vervolgens naar het binnenland, het droge en agrarische Otago, ooit overlopen door goudzoekers! We hebben er heerlijk gefietst op een oude spoorlijn. We verbleven in de cosy Pitches Store, waar we ’s avonds vanuit de hot tub de hele Melkweg zagen.

De overnight cruise Doubtful Sound: diep onder de indruk, natuurgids aan boord die interessante info gaf en je goed liet kijken en genieten, dolfijnen, pelsrobben en pinguïns, sterrenhemel en een heerlijk verblijf op het schip. Bijkomen op Eerste Kerstdag met 28 graden en strak blauwe lucht in Te Anau. Door naar de Ecoscape in Kinloch: we raakten niet uitgekeken, een van de mooiste plekken van NZ en weer ’s avond in de hot tub sterren kijken. Via Makaroa en de Haast Pass naar Fox Glacier (in de mist) en naar de Westkust.

Oud en Nieuw vieren in Omau bij en prachtig onondekt strand met rotsen en blowholes. De gouden stranden van Golden Bay en de Marlborough Sounds: mountainbiken door het regenwoud, kayakken en suppen. Nog een hoogtepunt: de Pure Pod, het glazen huis in de buurt van Kaikoura: ook daar raakten we niet uitgekeken, een droomhuis.

Het reizen van de een naar de andere bestemming was ook een feest op zich, prachtige landschappen, vriendelijke mensen: “Hi guys, how are you today?”

Top vakantie, echt een droomreis!

Judith, bedankt en tot een volgende reis.

Clarien en Ineke, Nieuw-Zeeland 2018-2019

5 uitgelichte reisverhalen

Het is zo leuk om te zien dat onze reizigers bijna boeken vol kunnen schrijven over hun gemaakte reis. Graag geven we daarom een podium voor de langere beschrijvingen, juist zodat jij meer inspiratie op kunt doen. Het werkt heel simpel; je klikt op de gewenste polaroidfoto en de pagina scrollt automatisch naar de desbetreffende review.

“Mijn hele leven wilde ik al naar Nieuw-Zeeland…”

“De baai valt bij eb droog waardoor je een privéstrandje hebt”

“Yes! Dit is iemand die aanvoelt wat wij willen en hoe wij het willen”

“Nieuw-Zeeland heeft ons hart veroverd”

“Wat een mystiek moment: 5 minuten pure stilte in de fjorden”

Joke | Nieuw-Zeeland

Mijn hele leven wilde ik al naar Nieuw Zeeland, als kind al. Waarom weet ik niet, ik heb er geen familie en ik wist eigenlijk ook niets van het land. Maar goed, het kwam er niet van, mijn leven nam zijn wending en Nieuw Zeeland was er nog niet van gekomen. Ik dacht ook: ik ben nu te oud, ik schuif het door naar een volgend leven. Maar… toen kwam het toch nog op mijn pad!

Met een vriendin, Diana, bekeken we de mogelijkheden en we hadden al zo half om half besloten om op de bonnefooi te gaan. Gelukkig kregen we contact met Judith, die ons dit zeer afraadde, want dan ben je een groot gedeelte van je tijd in NZ bezig met onderkomens zoeken en zijn de leukste plekjes bezet. Na een gesprek met Judith op haar kantoor kwam zij met een reisvoorstel. Tjonge, wat werden we daar blij van en wat hebben we een voorpret gehad voor de reis!

In mijn stoutste dromen kon ik me niet voorstellen dat het zo zou zijn als het was! Wat een land en wat een natuur! Elke paar kilometer die we reisden was de natuur weer compleet anders. Wat hebben we genoten van het Zuidereiland en later samen van het zuiden van het Noordereiland.

Diana reisde naar haar zoon in Australië en ik ging nog twee weken door in mijn eentje, om het noorden van het Noordereiland te ontdekken, inclusief Great Barrier Island. Dat alleen reizen is prima te doen in NZ. Ik heb genoten van de mensen die ik onderweg ontmoette en de mooie contacten die ik heb gehad.

Veel mensen vinden het Zuidereiland mooier dan het Noordereiland, maar dat kan ik niet zo zeggen. Het Zuidereiland is ruiger, weidser en rotsiger en absoluut rustiger wat inwoneraantal betreft, maar het Noordereiland heeft zeker ook zijn charme door het meer vriendelijker landschap en het klimaat, hoewel ik erg veel regen heb gehad, wat niet gebruikelijk was in de tijd dat ik NZ bezocht.

Ik heb in NZ landschappen gezien die ik nog nooit van mijn leven had gezien: stomende landschappen; een groen gebied, waar gewoon stoom uit naar boven kwam, alle vulkanische verschijnselen, met soms prachtige kleuren (Wonderland) , of juist grijzer en dreigender (Hell’s gate in Rotorua) in the Bay of Plenty (wát een naam trouwens!). Blauwe en ronduit gifgroene meren, drijvende stenen, etc., etc.

In het Noorden zijn veel plaatsen te bezoeken waar je meer te weten kunt komen over de historie van het land en zijn inwoners: de Maori’s en de pakeha. Over de strijd vanwege de verschillende standpunten hoe met het land om te gaan en met elkaar in het bijzonder, het verdrag dat getekend werd om nader tot elkaar te komen en elkaar meer te respecteren en waarmee het land ook deel werd van het Verenigd Koninkrijk. Dat vond ik ook zeker de moeite waard om me in te verdiepen. Ik heb bijvoorbeeld het museum in Waitangi, in the Bay of Islands, bezocht.

In Whangarei heb ik genoten van een bezoek aan het Hundertwasser museum en vernam ik dat de kunstenaar Hundertwasser ook in NZ heeft gewoond!

En het Kauri-museum in Matakohe vertelde me van alles over de kauri boom, Nieuw Zeelands grootste en beroemdste boom. Het museum heeft verhalen over de Maori-mensen en de Europese pioniers, over de hars van de boom en hoe de hars is opgegraven, over zaagmolens, over zakenmensen en hun families.

Ik geniet van alle foto’s die andere fans van Nieuw Zeeland hier op de site hebben achtergelaten, ook voor mij een bron van herkenning. Maar bomen zijn voor mij heel belangrijk en spelen een grote rol in mijn werk als kunstenaar. Vandaar dat ik er voor kies om foto’s van bomen te sturen.

Dank je wel Judith, dat je mij op zo’n bijzondere manier in contact met Nieuw Zeeland hebt gebracht.

Joke, Nieuw-Zeeland, november 2022 t/m januari 2023

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Great Barrier Island - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Waipoua Forest - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Hundertwasser - opDroomreis.nu

Johan & Felita | Nieuw-Zeeland

Als 65+ echtpaar waren we bang dat we heel wat tijd nodig zouden hebben om bij te komen van de vliegreis en te acclimatiseren. Daarom wilden we eigenlijk wel 4 nachten in Auckland verblijven, ook al omdat we niet direct in het drukke verkeer wilden terechtkomen. Judith begreep dat, maar kwam met een beter voorstel. Het Great Barrier Island was de perfecte plaats om uit te rusten en het oorspronkelijke Nieuw-Zeeland te ontmoeten. En ze had gelijk!

We vlogen dus al na twee nachten Auckland, in een half uurtje tijd met een ‘scenic flight’ naar het eiland toe, waar onze fourwheeldrive huurauto al op ons stond te wachten. We hadden direct het vakantiegevoel te pakken. Onze bagage moesten we zelf van het bagagewagentje afhalen, net alsof we op Ameland arriveerden. Echter, dat was wel de enige overeenkomst. Het was even wennen in een auto met het stuur rechts en om links te rijden, maar daar was het wel de ideale omgeving voor. Na slechts een half uurtje rijden kwamen we bij Alice’s Seaside Cottages aan. Deze accommodatie bestaat uit twee uit het zicht van elkaar staande cottages. Wij verbleven in ‘Sunshine Cottage’. Het is een knus, oud en gezellig huisje, idyllisch gelegen aan het water, aan het einde van een baai. Het is eigenlijk een soort museumpje, je kijkt je ogen uit vanbinnen. Je doucht je met regenwater en de elektriciteit wordt opgewekt met zonne-energie. Het heeft ook een mooie veranda, waar je heerlijk kunt zitten, met een hottub binnen bereik. De baai valt bij eb gedeeltelijk droog, waardoor je een mooi zandstrandje voor de deur hebt. Ook word je er omringd door vogels.

Het parkeren van de auto geeft nog wat extra sjeu aan het geheel. Je moet eerst even doorrijden naar een brug, waar je kunt keren en dan bij de cottage een steile helling op, van ik denk wel 30 procent, om op een klein platformpje uit te komen waar je kunt parkeren. Vandaar sla je een paadje in, om langs een oud schuurtje bij de tuin van de cottage uit te komen. Vooral het weer wegrijden is nogal avontuurlijk en moet je over stalen zenuwen beschikken, omdat je eerst moet zien te draaien. Je hebt dan het gevoel dat de auto op zijn kant kiepert, maar het kan net.

Het is echt de ideale plek om lekker te relaxen. Een aanrader! Je hoeft daar helemaal niets. Er zijn in de omgeving twee general stores waar je boodschappen kunt doen, waar je wel even met de auto naar toe moet.

De bevolking van Het Great Barrier Island is zich zeer bewust van de unieke omgeving waarin ze verkeert. Het afval wordt strikt gescheiden en daar wordt veel aandacht op gevestigd. Een tweede punt waar op gelet wordt, is dat je geen vreemde plantzaden meeneemt onder je schoenen. Ze moeten schoon zijn. Bij de werf aan de overkant van de baai, waar boten aanmeren, moet je door een heuse wasstraat voor schoenen.

Helemaal uitgerust en terug op het vasteland en eenmaal buiten de Aucklandregio viel het ons meteen op hoe rustig het overal is op de weg. Het autorijden is hier iedere dag opnieuw een feestje, zeker door zo’n mooi landschap! Wij waren in de lente en vroege zomer in Nieuw-Zeeland, maar veel drukker wordt het waarschijnlijk niet. De achteropkomende chauffeurs houden zeker 50 meter afstand tot je. Het is dan wel de bedoeling dat je even stopt of langzaam rijdt bij een uitwijkmogelijkheid om de achterligger te laten passeren. Ook zijn er wel ‘passing lanes’ aangelegd om bijvoorbeeld het vrachtverkeer gemakkelijk te kunnen passeren. Met uitzondering bij de grote steden zijn alle wegen tweebaanswegen. Vooral op het Noordereiland is het erg bochtig. Ik zou dan ook willen aanraden hier niet met een te grote camper te gaan rijden. Het Zuidereiland evenwel, leent zich hier veel beter voor.

We hebben waarlijk een droomvakantie gehad en dit dankzij Judith. Judith hebben we leren kennen als iemand die goed kan luisteren, zelf suggesties aandraagt, doortastend is en van aanpakken weet. We werden voor, tijdens en zelfs na de vakantie nog goed begeleid, zodat je steeds het gevoel kreeg van persoonlijke aandacht en dat je haar enige klant was. Tijdens de vakantie kregen we zelfs een appje van haar dat ons waarschuwde dat een bepaalde weg was afgesloten waar we enige dagen later overheen zouden gaan. Dit om als voorbeeld te geven.

Alhoewel opDroomreis.nu een kleine reisorganisatie is en nog werkt aan de naamsbekendheid, durf ik zonder meer te stellen dat Judith Maas erg betrouwbaar is. Er is dan ook geen reden om niet bij haar te boeken om een droomvakantie te beleven, met net zoveel persoonlijke aandacht als u nodig heeft of wenselijk is.

Johan en Felita, Nieuw-Zeeland, oktober-december 2022

Review rondreis Nieuw-Zeeland - Punakaiki, uitzicht Hydrangea Cottages - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Great Barrier Island, terras Sunshine Cottage - opDroomreis.nu
Review rondreis Nieuw-Zeeland - Great Barrier Island, zandstrand - opDroomreis.nu

Hans & Cobie, André & Yvonne | Nieuw-Zeeland

Eind 2018 gingen wij op zoek naar een reis naar Nieuw-Zeeland, hoe en wat wisten wij nog niet. Wij hadden van een andere reisorganisatie een “kant en klare” groepsreis aangeboden gekregen maar daar kregen wij het wauw-gevoel niet bij. Ook wilden wij zelf met de auto rijden en niet in groepsverband gaan. Daarom heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben op eigen houtje gaan zoeken op internet. Onze vrienden wisten dit nog niet (wij gaan met z’n vieren), voor hen was het achteraf een zeer aangename verrassing.

Onze eisen waren simpel: wij zouden graag overnachten in bijzondere locaties en willen zoveel mogelijk van het land zien. Verder met z’n vieren in een auto die over veel ruimte beschikt. Na even wat googelen kwam ik uit bij opDroomreis.nu en heb op deze website onze gegevens achter gelaten. Enige dagen later belde Judith mij om te inventariseren wat onze wensen waren. Dit eerste gesprekje duurde maar liefst ruim 1,5 uur en er was meteen en goede klik. Wat een enthousiast en bijzonder prettig gesprek vond ik dat, stiekem had ik toen al een grote voorkeur om te boeken bij deze dame die zo vol passie kan vertellen over het land.

Judith heeft daarna een offerte op maat voor ons gemaakt, mijn man en ik waren direct heel blij met de samenstelling van deze reis! Ik heb de offerte toen doorgezonden naar onze vrienden en enkele weken later hebben wij de reis met z’n vieren op een zaterdagavond door gesproken. Tja…..wat kan ik zeggen….vier super enthousiaste mensen. Na een laat telefonisch contact op deze zaterdagavond stelde Judith voor dat zij op zondag(!) even op huisbezoek zou komen voor eventuele vragen en om de reis met ons door te nemen. Weer waren wij onder de indruk want wat een service, deze kom je nergens zo tegen!

Tijdens deze kennismaking waren wij alle vier onder de indruk van de kennis, passie en enthousiasme van Judith voor Nieuw-Zeeland. Alle vier hadden wij zoiets van: ‘Yes! dit is iemand die aanvoelt wat wij willen en hoe wij het willen’. Na wat kleine aanpassingen hebben wij in februari 2019 onze reis geboekt voor vertrek op 30 januari 2020.

Via Hongkong zijn wij naar Auckland gevlogen en daar begon onze bijzondere “droomreis”. Vanuit Auckland zijn wij met onze super stoere jeep naar Christchurch gereden. Zo hebben wij zowel het Noorder- als Zuidereiland goed kunnen bewonderen. Wij hebben van dag 1 tot en met dag 35 heel erg genoten. Bijna elke twee dagen gingen wij naar een nieuwe bijzondere overnachtingsplek en Judith je hebt ons niets teveel beloofd! Deze waren stuk voor stuk super. Als je ons zou vragen welke locaties in onze top drie zouden staan dan zouden wij aangeven: de glazen huisjes, de Mahana lodge en de Te Wepu Pods….maar eigenlijk zouden wij de andere locaties dan te kort doen zoals o.a de Nightsky Lodge.

Vooraf hadden wij ook al diverse excursies vastgelegd, ook hier hebben wij geen spijt van gehad want ook deze waren stuk voor stuk keurig geregeld. Hier wil ik de Siberia Wildernis adventure even apart benoemen, wat was deze geweldig. Dit is een aanrader voor iedereen!

Als vakantieland is Nieuw-Zeeland geweldig, wat een vriendelijke mensen! Voor ons was het erg bijzonder dat op sommige plaatsen de kamers niet afgesloten konden worden, er is weinig criminaliteit dus afsluiten was onnodig. De natuur is ook heel indrukwekkend, het mos wat aan de bomen groeit, de varen palmbomen en de dichte bossen, het is een land met veel verschillende soorten natuur, prachtig! Wat een rust staalt dit uit. Ook hebben wij nooit geweten dat water van nature zo mooi blauw is, het leek soms wel onwerkelijk.

Voor ons vieren was het de eerste keer dat wij zelf met de auto in een ver vreemd land zijn rondgetrokken, normaal gaan wij altijd met een georganiseerde groepsreis mee. Doordat deze reis zo goed geregeld was willen wij dit vaker gaan doen want je hebt veel meer vrijheid en je hebt de regie zelf in handen, ook de locaties waar je slaapt zijn veel mooier.

Judith, bedankt dat jij onze wensen zo goed hebt weten om te zetten in deze prachtige reis. Wij hebben stiekem al op jouw website gekeken welke landen jij in je portefeuille hebt want het samenstellen van een bijzondere reis is jou wel toevertrouwd!

Hans, Cobie, André en Yvonne, Nieuw-Zeeland januari t/m maart 2020

Hans, Ria & Tristan | Nieuw-Zeeland

Zo rond begin 2019 ontstond het idee om naar Nieuw-Zeeland te gaan. We hebben vrienden in Auckland wonen die hier al een aantal keren geweest waren, en dan krijg je al snel ‘wanneer komen jullie nu eens bij ons?’

Maar ga je naar Nieuw-Zeeland dan moet je het ook goed doen, dus werd het idee geboren om 7 weken te gaan. We kregen vrij van ons werk en onze jongste zoon Tristan ging ook mee. Na speurwerk op het internet (en wat willen wij daar dan allemaal) kwam Ria al snel uit bij Judith Maas van opDroomreis.nu. We spraken onze boodschap in, in een weekend, en Judith belde al snel terug.

Er was eigenlijk meteen een klik met haar, zij had leuke voorstellen, legde alles rustig en keurig uit, dus lieten we haar een voorstel maken, en dat werd mij er eentje. Een rondreis na dat we onze vrienden hadden bezocht van nog 5 weken op de beide eilanden, van hotel naar lodge naar b&b en zelfs een overnight camping. Daarbij ook nog een aantal excursies gepland, kayaking, zweefvliegen, ziplinen, helivlucht, watervliegtuig, jetboaten, mountainbiken, wandelen, zwemmen met dolfijnen, Hobbiton (lord of the rings site), etc.

We keken elkaar eens aan en zeiden al snel tegen elkaar; ‘Dit gaan wij doen. Dit is zo verschrikkelijk gaaf, we gaan.’

20 december 2019 vlogen we met een tussenstop in Dubai naar Hong Kong waar we een paar dagen bleven, om de jetlag uit de weg te gaan, waarna we doorvlogen naar Brisbane en Auckland, Nieuw-Zeeland. Het avontuur kon beginnen.

En dat werd mij er eentje.

We hebben rondgetrokken in onze huurauto ongeveer 5000 km op de beide eilanden, telkens een dag of 2-3 in een accommodatie met daaraan vast een excursie. Alles was top geregeld door Judith, tot in detail. En als je mij nu vraagt (wat veel mensen doen) wat was dan het mooiste wat je hebt gezien, zeggen wij… Er waren geen hoogtepunten, alles was een hoogtepunt, wat een fantastisch land is Nieuw-Zeeland, wat een mooie natuur, wat een prima volk, je kijkt elke dag opnieuw je ogen uit, elke dag verandert de omgeving. Dan weer regenwoud, dan weer heuvels, dan weer bergen, zelfs prairies waar de goudkoorts heeft geheerst. Meren, gletsjers, fjorden (sounds). Veel excursies waren wij de enigen, wat geweldig was. Je eigen tempo bepalen. Rustig rondkijken alle tijd nemen, het kan allemaal in Nieuw-Zeeland. En de vogels… Zo veel geluiden, die wij nog nooit hadden gehoord. Fantastisch.

Nieuw-Zeeland heeft ons hart veroverd.

Eind januari 2020 vlogen wij weer terug vanaf Christchurch. Naar Melbourne en een paar dagen in Singapore. Waarna we nog 4 dagen verbleven in Dubai.

Op dit moment nu ik dit zit te typen zijn we al weer 4 weken thuis, maar ons hart ligt nog steeds in Nieuw-Zeeland. En is het maar moeilijk wennen, om weer de dagelijkse dingen op te pakken.

Judith Maas (opDroomreis.nu) wat heb je het fantastisch in elkaar gezet voor ons.

Wat was dit verschrikkelijk mooi, onze dank hiervoor, Bigtime.

Wij gaan ooit weer terug………Zeker weten.

Hans, Ria en Tristan, Nieuw-Zeeland december 2019 t/m februari 2020

Makaroa Siberia Experience, review rondreis Nieuw-Zeeland - opDroomreis.nu

Wilma & Martin | Nieuw-Zeeland

In februari kregen we de kans om ‘plotseling’ een reis te kunnen plannen voor april. Nieuw-Zeeland stond nog op ons lijstje, maar hoe plan je een mooie reis in zo’n kort tijdsbestek? We namen contact op met Judith van opDroomreis.nu en legden onze summiere wensen voor. Wie schetste onze verbazing dat we binnen 1 dag een uitgewerkt plan kregen. En meteen een schot in de roos: een goede route, bijzondere kleinschalige accommodaties, en activiteiten waar we zelf nooit aan gedacht hadden. We kregen er direct enorm veel zin in!

4 Weken Nieuw-Zeeland, wat een toptijd hebben we hier gehad! Op het Noordereiland met de ongelooflijk mooie zwarte stranden bij Piha beach. Wat voelden we ons bevoorrecht om hier te wandelen op deze eindeloze stranden en geen mens te bekennen. De Coromandel met een gave kajaktour op zee. Op Cook Beach aan te komen en je terug te wanen in de tijd van toen. Het hoogtepunt van het Noordereiland -letterlijk en figuurlijk- was de Tongariro Alpine Crossing. Zo blij dat Judith ons hier op gewezen had. Het was pittig maar toen we de top hadden bereikt was het zó de moeite waard. Een gifgroen meer, dat van kleur veranderde door het zonlicht en een adembenemend uitzicht. Yes, we did it!

Toen met de ferry naar het Zuidereiland. Heerlijke wijntjes gedronken in Blenheim, overnacht in een geweldige lodge midden tussen de groene wijnranken en rond keuvelende schaapjes. Een plek waar we nog wel wat langer hadden willen blijven. In Kenepuru Sound werden we opgehaald met een watertaxi, wat je direct het gevoel geeft dat je afreist naar een plek die ‘heel speciaal’ is.

We hebben er genoten van de stilte, het gebied verkend met de mountainbike en de kajak. Hierna zijn we in Abel Tasman National Park geweest. Een secret escape, de Awaroa lodge, ook alleen bereikbaar met de watertaxi of een vliegtuigje. Natuurlijk hebben we hier een stuk van de Abel Tasman Coastal Track gelopen, the best of both worlds: midden in de groene natuur over de kronkelende paden door dichte bossen én een heldere azuurblauwe zee, met kleine baaitjes, gele strandjes, en rotspartijen.

Het volgende wat op het programma stond, een heli-hike op de Franz Josef Glacier kon helaas niet doorgaan omdat het weer niet geschikt was. Waren wij even blij dat we in ieder geval in een luxe lodge zaten. Tussen de buien door een mooie wandeling gemaakt door het regenwoud en toen de zon weer doorbrak konden we toch een glimp opvangen van de gletsjer.

De reis was een aaneenschakeling van hoogtepunten, de ene plek was nog mooier dan de andere en het reizen tussendoor was iedere keer weer fascinerend door de verschillende landschappen. Urenlang filmmateriaal heb ik gemaakt van de route, iedere keer weer moest ik mijn camera weer tevoorschijn halen, iedere keer moest het vastgelegd worden. De route naar Glenorchy aan het Lake Wakatipu is dé mooiste route die ik in mijn leven heb gemaakt. De groene omgeving met de witte bergtoppen en daartussen schilderachtige blauwe meren. Wat een panoramische uitzichten! De accommodatie die Judith voor ons had uitgekozen in Glenorchy was ‘amazing’. Vanuit ons bed een megaraam met uitzicht op het meer en bergtoppen aan de overkant. En van datzelfde raam maakte je ’s avonds je eigen huisbioscoopje om dan vervolgens het gordijn weer omhoog te trekken om sterretjes te kijken. Bubbelend in onze eigen jacuzzi met een glaasje wijn, wat een leven! De paardrijdtocht die we maakten langs het meer is een aanrader.

Van deze bijzondere plek reisden we naar Te Anau. Het was jammer dat de weergoden ons niet gunstig gestemd waren maar alsnog was onze wandeling naar de Key Summit in Fiordland zeker de moeite waard. De volgende dag hadden we dan weer meer geluk, een heldere dag: een overnight cruise in Doubtful Sound. Het is eigenlijk niet te omschrijven, een plek waar je zelf een keer geweest moet zijn. De boot met een goede natuurgids voer door deze immense fjorden, wat was dit imposant! En wat een mystiek moment: de 5 minuten stilte waarbij de motor van de boot werd uitgezet en alle mensen stil waren. Een kippenvel moment en natuurbeleving ten top. En lucky-us, hadden we zeker een half uur lang dolfijnen aan beide zijden van de boot die mee ons mee zwommen. Zij genoten van de boeggolven en wij van de spectaculaire show die we zomaar voorgeschoteld kregen.

Na deze geweldige cruise reden we met een tussenstop naar onze laatste bestemming van de reis. We verbleven 2 nachten in een Purepod, een alleenstaand luxe huisje, in-the-middle-of-nowhere GEHEEL van glas. In een prachtig heuvelachtig landschap keken we uit op een mooie baai: het was ‘puur-natuur’. Geen wifi, geen telefoon, geen andere mensen, alleen wat schaapjes. Vanuit ons uit bed keken we naar de prachtige sterrenhemel: a dream came true.

Dankjewel Judith, dankzij jouw hulp hebben we in Nieuw-Zeeland de tijd van ons leven gehad.