Reisverhalen West-Canada

Laat je inspireren door andere reizigers

Verhalen van onze reizigers

Klanten als ambassadeurs. Zo kijkt opDroomreis.nu naar haar reizigers. Zorgen dat jij niet alleen super-enthousiast op reis gaat, maar óók vol prachtige ervaringen terugkeert, vinden we ontzettend belangrijk. Het persoonlijke (contact) staat bij ons centraal, en geen enkele reis of reiziger is hetzelfde. Laten we elkaar leren kennen en bel ons, of – nog leuker – kom langs op ons kantoor in Amersfoort.

Laat je hieronder inspireren door verhalen van onze reizigers. Die we hier tevens héél hartelijk willen danken voor het delen van hun geweldige ervaringen! REISVOORSTEL ANVRAG

Review rondreis West-Canada - Lake Louise - opDroomreis.nu

Beste Judith,
We wilden je bedanken voor een geweldige reis die je voor ons gepland heb, een reis van twee en een halve maand in het westelijke deel van Canada 72 dagen en 30 plaatsen om te verblijven te realiseren

En alles werkte wonderwel.

Inclusief een huurauto voor de gehele periode en inclusief het afhandelen van eventuele problemen of vragen die we hadden.

Ondanks het tijdverschil kregen we altijd een snelle reactie van je en wisten we dat er iemand was om mee te praten en iemand om te vertrouwen.

Dit is de tweede lange reis die je voor ons gepland hebt en zolang we de kracht en gezondheid hebben zullen we doorgaan en genieten van de toegewijde, accurate en eerlijke service die je levert.

Onze volgende reis van 4 maanden in februari 2023 naar Nieuw-Zeeland en Australia doen we weer op jouw manier en we zijn er zeker van dat het weer net zo goed zal zijn als de vorige reizen die je voor ons hebt gedaan

Hans & Smadar, Canada 2022

Review rondreis West-Canada - Athabasca Glacier galcier hike - opDroomreis.nu
Review rondreis West-Canada - Whale Watching - opDroomreis.nu

Wij (gezin met 2 kinderen van 17 en 15 jaar) hebben in juli/augustus een onvergetelijke rondreis gemaakt door Canada. We waren verbluft door de schitterende natuur; de bergen, nationale parken, meren en watervallen. Ook hebben we veel wild gezien, onder andere herten, beren, zeearenden, walvissen en orka’s. De accommodaties waren kleinschalig en uniek en het was elke keer weer een aangename verrassing.

We zijn begonnen in Vancouver, waarna we de oversteek hebben gemaakt naar Vancouver Island. Daarna hebben we Whistler, Wells Gray Park, Jasper, Yoho National Park, Banff en Calgary bezocht. Mede dankzij de informatie en de tips van Judith hebben we veel verschillende dingen gezien en gedaan zoals raften, een gletsjer hike, bear watching, whale watching, ziplines, kano varen en wandelingen op super mooie plekken. Wij hebben genoten van onze reis en gaan zeker nog een keer terug naar Canada.

We waren vrij laat met het boeken van de reis maar Judith heeft er alles aan gedaan om de mooiste plekjes te vinden. Judith luistert goed naar je wensen en stemt alles af. Ze is snel met reageren en je kan altijd bij haar terecht met je vragen. Niks is haar te gek. De reis was perfect voorbereid en al de informatie was erg professioneel uitgewerkt. Ik heb nog nooit zo’n relaxte rondreis gemaakt.

Ik heb onze samenwerking als erg prettig ervaren en kan opDroomreis.nu aan iedereen aanraden.

Fam. Linthorst, Canada 2022

Review rondreis Canada en Amerika - Tofino - opDroomreis.nu

Voordat Corona begon zouden we naar Canada gaan. Een rondreis door British Colombia. We hadden alles zelf geregeld, dit had heel veel tijd gekost maar het was precies wat we wilden, maar helaas was alle moeite voor niets, want het ging niet door vanwege Corona.

Maar in 2022 mochten we weer, in de tussentijd was er wel wat veranderd, waardoor we de reis van toen wilden wijzigen. Het plan was Vancouver, Vancouver Island, Seattle. Op het internet kwam ik terecht op de site van opDroomreis.nu. Het ging heel snel, een telefoontje met Judith waarin we aangaven wat we wel en niet wilden en daar kwam het voorstel. Er waren maar hele kleine aanpassingen nodig en toen was het rond.

Een week voor vertrek kwam onze oudste dochter dat ze toch graag mee wilde (door omstandigheden) en ook dat was geen probleem. In no time was ook dat weer geregeld. En daar gingen we dan, iedere accommodatie was weer een verrassing.

Iedere keer dachten we ook dit is vast de mooiste/leukste van deze reis, maar nee alle onderkomens waren super.

We hebben heel erg genoten en zou zo weer bij Judith boeken, was het niet dat dit jaar Bali op het programma staat en dat doet ze niet 🙁

Maar als we weer naar Canada/Amerika gaan weten we je te vinden!

Familie Geenen, Canada & Amerika 2022

5 uitgelichte reisverhalen

Het is zo leuk om te zien dat onze reizigers bijna boeken vol kunnen schrijven over hun gemaakte reis. Graag geven we daarom een podium voor de langere beschrijvingen, juist zodat jij meer inspiratie op kunt doen. Het werkt heel simpel; je klikt op de gewenste polaroidfoto en de pagina scrollt automatisch naar de desbetreffende review.

We ervaren graag het ‘alleen op de wereld’-gevoel

Het was elke keer weer een verrassing waar we terecht zouden komen

We vielen van de ene verbazing in de andere…

Overal zagen we berenpoten…

We zijn op plekken geweest die we zelf nooit hadden gevonden

Rob & Annemieke | West-Canada & Yukon

Aanvang 2021 besloten wij om vanaf augustus 2022 zes weken naar Canada te gaan. Het was nog volop Corona tijd met volstrekte onduidelijkheid over wat de regels in Canada zouden gaan worden. Het idee was om twee weken naar Vancouver Island te gaan om vervolgens vanuit Whitehorse de Yukon met een 4WD truck camper te gaan bezoeken.

Wij kwamen in contact met Judith Maas van opDroomreis.nu, die na een eerste kennismakingsgesprek, voor ons de twee weken Vancouver Island volledig heeft ingevuld en ons tips heeft gegeven voor de Yukon. Ook vertelde zij ons in alle eerlijkheid wat voor haar de risico’s gezien de Corona perikelen waren en verwees zij ons voor de grotere financiële uitgaven zoals camperhuur en vluchten naar de standaard reisorganisaties

Haar voorstellen bleken spot on te zijn. Dankzij haar zijn wij op Vancouver Island op plekken geweest die wij zelf nooit zouden hebben gevonden: prachtige verblijfsplekken, die op zich al een reis waard zouden zijn ,in schitterende omgevingen. Met name het verblijf in A Snug Harbour Inn in Ucluelet was voor ons ongekend. Ook de overige overnachtingsplekken in Campbell River, Port Renfrew en Victoria waren uitstekend.

Tijdens de reis hield zij nauwkeurig de vinger aan de pols. Kleine onduidelijkheden werden meteen opgelost.

Voor wat betreft ons verblijf in de Yukon adviseerde zij ons welke wegen te berijden om een optimale ‘Wilderness Experience’ te hebben. Ook deze adviezen pakten zeer goed uit. De South Canol Road zouden wij zonder haar niet gevonden hebben, en deze, zo’n 400 km lange gravel road zal ons altijd bij blijven. Zó mooi, dat wij hem twee keer gereden hebben.

Kortom: Judith maakt indruk door haar deskundigheid, organisatietalent, en servicegerichtheid en eerlijkheid. Bij haar geen loze commerciële prietpraat: haar adviezen zijn waardevol.

Voor ons in ieder geval reden om onze volgende trip, naar Alaska (3e keer) weer met Judith te organiseren. Hierbij een zeer grote kans, dat wij de camper vervangen door een huurauto met B&B’s, gezien onze ervaringen op Vancouver Island.

Rob en Annemieke, West-Canada & Yukon aug/sep 2022

Review rondreis Yukon - South Canol Road - opDroomreis.nu
Review rondreis West-Canada - Campbell River Whale Watching - opDroomreis.nu
Review rondreis Yukon - Noorderlicht - opDroomreis.nu

Roel & Ester | West-Canada

Wij houden van reizen en doen dit het liefst op onze eigen manier en op een rustig tempo. We ervaren graag het “alleen op de wereld” gevoel en daarom willen we graag advies van een deskundig persoon. We voelen ons daarom ook prettig bij een kleinschalige organisatie. Dit jaar wilden we graag op reis naar Canada en we hadden al eens van opDroomreis.nu gehoord. Na wat gelezen te hebben namen we telefonisch contact op met Judith. Dat voelde al meteen vertrouwd en door haar enthousiasme hadden we al redelijk snel door welke plekjes we juist wel of niet zouden willen bezoeken. Ze had al vrij snel een programma voor ons samengesteld en na wat kleine aanpassingen zou dit ónze droomreis gaan worden!

Inmiddels zit deze reis er op en we hebben geweldige herinneringen gemaakt!! Door de informatie en tips hebben we een onvergetelijke reis gemaakt. Canada is drukbezocht, maar door juist éven verder te lopen of net een andere kant op te gaan verlaat je de massa en hadden we écht onze ‘alleen op de wereld gevoel plekjes’ ! De accommodaties waren ook prima en zo ook de locaties, ook weer net iets verder van de massa af. Alles was prima verlopen en we zijn nog steeds aan het nagenieten.

Fijn was ook het gesprek ná onze reis. Rustig nam Judith de tijd om te vragen hoe we het hebben ervaren. Wij hebben een droomreis gemaakt en kunnen zeker ‘opDroomreis.nu’ aanraden!!!

Roel en Ester, West-Canada september 2019

Jasper NP, elanden, rondreis West-Canada - opDroomreis.nu

Leo en Marja | West-Canada

Afgelopen vrijdag zijn we teruggekomen van onze 19 daagse rondreis door Canada. Deze reis is echt een droomreis geworden, in de eerste plaats door de reis opzet van Judith. Onze wensen voor mooie natuurparken, in combinatie met familiebezoek en een bezoek aan Vancouver Island werden prima ingevuld. De persoonlijke aanpak en de gedegen opzet van de reisplanning, met vermelding van bijzonderheden ideeën en reisvoorbereiding komen zeer professioneel over.

In de tweede plaats zat het weer enorm mee, mooie blauwe luchten en lekker temperaturen maakte de reis compleet, en onuitwisbaar!

De accommodaties waren zeer afwisselend en goed, het was elke keer weer een verrassing waar we terecht zouden komen. Van een overnachting in een echte ranch bij Wells Gray, tot keurige lodges in afgelegen gebieden zoals Quadra Island en Ucluelet, en nette hotels in Victoria en Vancouver. De reisafstanden waren altijd prima te doen.

Leo & Marja, West-Canada juni 2018

Vancouver Island, Campbell River, whale watching tour, rondreis West-Canada - opDroomreis.nu

Bart en Paulien | West-Canada

opDroomreis.nu heeft haar naam niet gestolen: onze reis naar Canada was een droom die werkelijkheid werd! We leerden Judith kennen op het Verre Reizen Event in Antwerpen. Judith onderscheidt zich van andere, grotere organisaties door haar individuele en persoonlijke aanpak, haar betrokkenheid bij het volledige proces (vóór, tijdens en na de reis) en de kennis die ze heeft over de bestemming.

Terwijl veel organisaties op bovenstaand event meteen komen aandraven met de verschillende reispakketten die ze aanbieden, was Judith de enige touroperator die vroeg welk beeld wij zelf hadden van onze reis. Het feit dat Judith vertrekt vanuit het perspectief van de klant en dat ze dit ook doortrekt in de volledige voorbereiding van de reis heeft ervoor gezorgd dat wij al vrij snel de keuze maakten om met opDroomreis.nu in zee te gaan.

In Canada vielen we van de ene verbazing in de andere: een beer die voor onze auto de baan kruiste of gewoon langs de kant van de weg wandelde, honderden zeearenden die rondom ons vlogen, stevige wandelingen waarna we beloond werden met een fenomenaal uitzicht over de Rockies, alpenweides vol bloemen, meren in 50 tinten blauw,… Kortom; de fauna en flora in Canada zijn overweldigend mooi!

Helaas kun je Moeder Natuur niet controleren: tijdens onze reis kregen we te maken met uitzonderlijk hevige bosbranden in British Columbia. Hoewel we hierdoor enkele dagen letterlijk in rook zagen opgaan, waren we heel blij dat Judith ook hier weer paraat stond om een oplossing voor ons te zoeken. We hadden het geluk aan onze kant en konden onze droomreis afsluiten met enkele rookvrije dagen waarop we Lake Louise en Moraine Lake konden bewonderen.

Tot slot nogmaals een dikke pluim voor Judith! Mede dankzij haar harde werk beleefden wij een onvergetelijke reis. We zijn zeker en vast van plan om in de toekomst nog eens naar Canada te trekken! In tussentijd maken we alvast veel reclame voor haar reisorganisatie.

Bart & Paulien, West-Canada juli 2017

Sunpeaks, rondreis West-Canada - opDroomreis.nu
Banff NP, Moraine Lake, rondreis West-Canada - opDroomreis.nu

Siep en Willeke | West-Canada

Vanaf 1 juni hebben wij 3 weken rond getrokken met een huurauto door West Canada. Wij leerde Judith kennen op een reisbeurs in Bussum. Haar kennis en belangstelling voor het land spraken ons aan. Nadat wij een eerste offerte van haar kregen werd ons enthousiasme voor het land nog meer gewekt. Judith maakte echt een reis op maat voor ons en alle problemen (zoals een boot die pas vanaf 1 juli ging varen) loste ze op en kwam ze met alternatieven.

We zijn gestart in Vancouver en hebben zo’n 3.000 kilometer afgelegd naar Calgary, waar we de huurauto weer konden achterlaten op het vliegveld. Het was echt een fantastische reis die wij iedereen kunnen aanraden. Een reis met heel veel verschillende landschappen, van de zonnige kust tot heel veel sneeuw in de bergen. Maar vooral de dieren in de natuur waren indrukwekkend!

Omdat de lente dit jaar wat later was, waren de beren heel actief op zoek naar eten. Helaas hebben we dat geweten. Thuis hadden we diversen ‘hike” routes uitgezocht om te gaan lopen. Maar dat was te gevaarlijk, overal zagen we berenpoten. Besloten om toen maar meer toeristische wandelpaden aan te gaan houden. Maar de hele reis werden we getrakteerd op vele beren en zelfs een grizzlybeer langs de kant van de weg. Maar ook veel andere wilde dieren zoals de zeearend, de grondeekhoorn, wapiti’s en witte berggeit waren indrukwekkend. Het was voor ons een fantastische reis die goed gepland was door Judith met veel te zien onderweg, maar toch niet te veel kilometers te moeten rijden.

Voor iedereen een aanrader!!!